Tuesday, June 3, 2008

ထုိင္းႏိုင္ငံသို႕ ဆန္တင္သြင္းသည့္အတြက္ ေကာ့ေသာင္းတြင္ ဆန္ျပတ္လပ္မႈျဖစ္ပြား (NMG)

ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ ေကာ့ေသာင္းျမိဳ႕တြင္း တရား၀င္တင္သြင္းသည့္ ဆန္မ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံသို႕ တင္ပို႕သည့္ အ တြက္ ေဒသခံံမ်ား ဆန္ျပတ္လပ္မႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္ဟု ေဒသခံမ်ား က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွလာသည့္ ျမစ္ႀကီးနား၊ ဟားခါး အမည္ရွိသေဘၤာတို႕ျဖင့္ တရား၀င္သယ္ေဆာင္လာသည့္ ဆန္ ကို ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕သို႕ မတင္သြင္းပဲ တဖက္ကမ္း ထိုင္းႏိုင္ငံသို႕ စက္ေလွမ်ားျဖင့္ တိုက္ရိုက္တင္ပို႕ေနသည္ဟု ေဒသခံ တစ္ဦးကေျပာသည္။

“ဆန္ေတြ ၾကက္သြန္ေတြ က်ေနာ္တို႕ျမိဳ႕အတြက္ပါလာေပမယ့္ ၾကက္သြန္ေတြပဲျမင္ရျပီး ဆန္ကို ေရ လယ္မွာတင္ ဟုိဘက္ပို႕လိုက္တယ္။ လူေတြက အေခ်ာမစားနိူင္ရင္ အၾကမ္း၊ အၾကမ္းမစား ႏိုင္ရင္ ဒီ ထက္ေနာက္က်တဲ့ အၾကမ္း၊ ဒီထက္ အၾကမ္းမစားနိူင္ရင္ က်ေနာ္တို႕ေနာက္ဆံုး မုန္႕ဟင္းခါး ဖတ္ ၀ယ္စားရမွာေပါ့။ မရွိေတာ့ဘူး ေနာက္တစ္ပတ္ဆယ္ရက္ကို ဆန္ကမရွိေတာ့ဘူး။ လူတစ္ေယာက္ကို တစ္ရက္နွစ္ျပည္ပဲေရာင္းေပးတယ္။”

ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕တြင္ ဆန္တအိတ္လွ်င္ ယခင္ က်ပ္သံုးေသာင္းေက်ာ္မွ က်ပ္ငါးေသာင္းခဲြထိ ေစ်းတက္သြား၍ ဧျပီလမွစျပီး ယခုခ်ိန္ထိ ေဒသခံမ်ား ဆန္တန္းစီစနစ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူေနရသည္။

ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားမွ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းသို႕ဆန္တင္သြင္းျခင္းကို ဟန္႕တားျခင္း မျပဳသျဖင့္ ဆန္ေစ်း ျမင့္တက္ သြားသည့္အတြက္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား မေက်မနပ္ျဖစ္ေနၾကသည္ဟု ေဒသခံက ေျပာသည္။

“နာဂစ္မုန္တိုင္း ဒုကၡသည္တြက္ ပို႕ေပးတာ က်ေနာ္တို႕ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ က်ေနာ္တို႕ေတာင္ ပို႕ေပးခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႕ မစားရလဲဘာမွမျဖစ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕ဘာသာ မုန္႕ဟင္းခါး စားလို႕ရ တယ္။ မာမီးေခါက္ဆဲြေျခာက္စားလို႕ရတယ္။ ခုဟာကဆန္ေစ်းက အရမ္းၾကီးတယ္ဗ်ာ။ ဆန္ေတြလဲ မျမင္ရဘူး။ ေနာက္လဆို က်ေနာ္တို႕ မိသားစုေတြလည္း ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ရမွန္း မသိဘူး။ က်ေနာ္ တို႕တင္မဟုတ္ဘူးေနာ္ တစ္ျမိဳ႕လံုးျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥ။”

လြန္ခဲ့သည္ ၃ ရက္ခန္႕တြင္ ေရေၾကာင္းလမ္းဘက္မွ ဆန္တရက္လွ်င္ အိတ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ပံုမွန္ ၀င္ေသာ္လည္း ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ရာသီဥတု အေျခေနအခက္ခဲေၾကာင့္ တင္သြင္းမႈ ရပ္နားထားသည္ ဟု ဆန္ကုန္သည္ မ်ားက ေျပာသည္။

No comments: